TMPOINT yang dahulunya dikenali sebagai Kedai Telekom Malaysia. Ditukar nama kepada tmpoint bagi menampilkan imej baru dan orientasi terhadap khidmat perlanggan, perubahan ini juga merangkumi perubahan kepada proses dan sistem serta peningkatan kemahiran kakitangan TMPOINT. Ini adalah bagi memastikan mereka memberikan khidmat perlanggan dengan efektif dan cekap kepada semua perlanggan TM. Setakat ini, terdapat 104 premis di seluruh Negara.
Kini TMPOINT merupakan sebuah organisasi khidmat pelanggan yang menyediakan pusat penyelesaian setempat untuk mengenali produk dan perkhidmatan kumpulan TM. Dengan visi “ untuk menjadi Pusat Hentian setempat untuk produk dan perkhidmatan kumpulan TM” dan sebagai sebuah anak syarikat milik penuh TM. Kini tmpoint berusaha memberikan perkhidmatan terbaik untuk perlanggan kumpulan TM dan menawarkan produk dan perkhidmatan ICT .
Pada masa kini , TMPOINT sudah mempunyai 100 kedai di seluruh Malaysia termasuk semenajung Malaysia . Dengan adanya 100 kedai di seluruh Malaysia TM menyediakan khidmat saluran – saluran seperti membayar bil, membuat pemohonan talian tetap , produk multimedia dan lain – lain yang berkaitan dengan telekomunikasi.Untuk memastikan perniaggan mencapai matlamat yang di ingikan oleh TM. TMPOINT ada caranya dengan memperluaskan lagi produk telekomunikasi mereka serta produk – produk yang berkaitan dengan IT dan memberikan aksesori kepada pelanggan yang memohon.
TM juga menjaga hubungan rapat dengan vendor – vendor , pembekal – pembekal, persaingan dan menyediakan produk yang berkuliti tinggi kepada pelanggan .
Dalam usaha untuk mencapai matlamat yang dinigkan oleh kerajaan . TM telah berazam untuk menyediakan perkhidmatan yang cemerlang kepada pelanggan dan menawarkan kompetetif produk – produk ICT dan perkhidmatan yang terbaik bagi tahun- tahun akan datang.
PROFAIL
Telekom Sales & Services Sdn. Bhd. (TSSSB) adalah organisasi perkhidmatan pelanggan yang memberi fokus kepada satu tempat penyelesaian masalah perkhidmatan dan produk Telekom. Dengan mempunyai 93 cawangan tmpoint, TSSSB bertindak sebagai saluran utama untuk memasarkan produk Telekom kepada pelanggan-pelanggan biasa atau syarikat di dalam dan luar Malaysia.
Untuk mengimbangkan fungsi perkhidmatan pelanggan itu sendiri, TSSSB juga membekalkan produk Teknologi Komunikasi dan menyediakan kaunter jualan kepada pelanggannya sendiri melalui cawangan-cawangn Tmpoint, bahagian jualan korporat dan agen-agen jualan di Malaysia.
TSSSB juga bekerjasama dengan bahagian pemasaran produk, TM Multimedia, pembekal luar, kontraktor, kilang dan rakan kongsi dalam membekalkan produk dan perkhidmatan tertentu seperti kad telefon pra-bayar, TM Rented Payphone, perkhidmatan Tmnet, promosi ISDN kepada pelanggan sama ada pelanggan secara individu dan perniagaan.
Untuk meningkatkan kualiti perkhidmatan pelanggan,25 cawangan TMPoint telah mendapat pengiktirafan daripada ISO pada OGOS 2001. Untuk menonjolkan TM Point yang premium dan berkualiti, 75 cawangan TM Point lagi akan mengikuti penghitirafan ISO
Objektif TSSSB adalah untuk memudahkan pelanggan berkomunikasi menggunakan produk dan perkhidmatan Telekom secara meluas yang merangkumi suara,data,internet dan multimedia.
LOGO TMpoint
Logo ini melambangkan identiti Kumpulan yang terdiri daripada tiga warna yang bersemangat dan jelas iaitu oren, biru dan merah. Warna oren melambangkan semangat ceria anak syarikat multimedia kami, TMNet manakala merah pula menggambarkan kebebasan, iaitu identiti Celcom, syarikat selular TM. Huruf "TM" dan warna-warna baru ini menggambarkan imej baru TM sebagai sebuah organisasi yang tegas, berani, bersemangat dan bertenaga.
Pengubahsuaian ini bukan sahaja menggambarkan perubahan luaran sahaja kepada nama dan logo. Perubahan kali ini menekankan pendekatan dasar ke arah menyemai budaya berorientasikan khidmat pelanggan di kalangan anggota TM
VISI DAN WAWASAN
VISI TMPOINT
“ Untuk menjadi Pusat Hentian Setempat untuk produk dan perkhidmatan Kumpulan TM” dan sebagai sebuah anak syarikat milik penuh TM, Telekom Sales & Services berusaha memberikan perkhidmatan terbaik untuk pelanggan Kumpulan TM dan menawarkan produk dan perkhidmatan ICT yang kompetitif.
WAWASAN TMPOINT
Telekom Sales dan Services telah menetapkan halatuju untuk memberikan perkhidmatan terbaik kepada pelanggan – pelanggan Kumpulan TM serta menawarkan produk dan perkhidmatan ICT yang kompetitif selaras dengan sasaran Syarikat untuk mengalami pertumbuhan memberangsangkan pada tahun mendatang.
Read more...
Saya nak pasang untuk talian tetap
ReplyDelete